DLA UCZNIÓW
- Warsztaty integracyjne dla zespołów klasowych
- Budujemy prawidłowe relacje w klasie → klasy I-III (2 godz.)
- Chcę żyć zdrowo i wesoło - promocja zdrowego stylu życia → klasy I-III
- Prawidłowa komunikacja interpersonalna w grupie pomaga rozwiązywać konflikty i zapobiegać agresji → kl. V –VIII SP i kl. III gim. – 4 spotkania po 2 godz.
- Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić? →kl. IV-VIII
- Budowanie poczucia własnej wartości - 2 godz.
- Stres - jak sobie z nim radzić? →kl. IV-VIII
- Obniżony nastrój - czy to już depresja? → warsztaty dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
- Bezpieczne korzystanie z Internetu. Mój wizerunek w sieci →kl. IV-VIII
- Bezpieczne dziecko. Jak bronić się przed przemocą →kl. I-III
- Chcę i potrafię się uczyć: poznaję swoje predyspozycje oraz techniki uczenia się → klasy V-VIII (4 godz.)
- Jak planować i organizować czas na naukę w domu → klasy IV-V( 2 godz.)
- Po co mi fizyka? Czyli w jakim celu chodzimy do szkoły (2 godz.) → kl. IV-VIII
- Jak się uczyć? Efektywna nauka z wykorzystaniem mnemotechnik →kl. VI-VIII
- Jesteś wzrokowcem, słuchowcem czy kinestetykiem? Poznaj swój styl uczenia się →kl. VI – VIII i III gim
- Podejmowanie świadomych decyzji dotyczących wyboru szkoły i zawodu
DLA RODZICÓW
- Wpływ postaw rodzicielskich na rozwój psychofizyczny i emocjonalny dziecka
- Racja czy relacja- budowanie dobrej komunikacji z nastolatkiem
- Bajka relaksacyjna – w pracy z dzieckiem nadpobudliwym w domu
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka
- Moje dziecko będzie uczniem – przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole
- Aby nauka czytania i pisania była przyjemnością → warsztaty dla rodziców uczniów klas I-III
- Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące dzieci w wieku przedszkolnym do nauki pisania
- Pierwszy dzień w przedszkolu może być radosny
- Wspieranie dziecka w adaptacji w nowej szkole
- Szczęśliwy umysł- jak rozbudzić motywację do rozwoju
- Rozwijamy mózg dziecka - sprawiamy jemu i sobie przyjemność
- Wspieranie dziecka w wyborze szkoły i zawodu
- Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży
- Bezpiecznie w sieci. Komputer i Internet
- Kiedy należy udać się z dzieckiem do logopedy
- Rozwój mowy dzieci 3,4 letnich
- Funkcje motoryczne narządów mowy w profilaktyce i terapii logopedycznej
DLA NAUCZYCIELI
- Dziecko z ADHD w szkole – jak organizować pracę na lekcji, jak współpracować z rodzicami
- Praca z uczniem zdolnym- techniki wspierania logicznego myślenia
- Uczeń z dysleksją w szkole- praca na lekcji i trening ortograficzny z zastosowaniem mnemotechnik
- Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole
- Stres i wypalenie w zawodzie nauczyciela - przejawy, profilaktyka i radzenie sobie z objawami
- Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów
- Strategie korygujące trudne zachowania ucznia w szkole
- Interpretacja diagnozy i zaleceń zawartych w orzeczeniach i opiniach psychologiczno-pedagogicznych. Dostosowanie wymagań i warunków edukacyjnych w praktyce szkolnej
- Budowanie przyjaznych relacji w szkole
- nauczyciel- uczeń
- nauczyciel- rodzic
- nauczyciel- nauczyciel - Uczeń z zaburzenia emocji w szkole- strategie interwencyjne i wspierające
- Piramida skutecznego wychowania: wartości, zasady, działanie
- Małe dziecko – duża agresja
PONADTO OFERUJEMY
- Szkoła dla rodziców i wychowawców
Rozpoznawanie i rozmawianie o uczuciach, stawiania jasnych granic, zachęcanie dzieci do współpracy, wspierania samodzielności i rozwiązywania problemów i konfliktów, uczenie samodyscypliny, uwalnianie od grania ról i niekorzystnego etykietowania oraz wzmacnianie ich poczucia własnej wartości. Program rozwijania umiejętności wychowawczych jest w bazie programów rekomendowanych - Program wzmacniania rodziny
Pozwala na pogłębienie umiejętności wychowawczych rodziców, umiejętności życiowych u dzieci, a przede wszystkim więzi w rodzinie. W programie mogą wziąć udział dzieci w wieku 10-14 lat i ich rodzice. Program rozwijania umiejętności wychowawczych jest w bazie programów rekomendowanych - Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci przejawiających lękowe postawy wobec świata zewnętrznego i rówieśników (grupa do 6 osób
- Wiem jak się czuję, wiem jak się zachować –zajęcia prowadzone dla uczniów z trudnościami w relacjach społecznych kl. I-III (grupa do 6 osób)
- Procesowe wspomaganie szkół i przedszkoli- diagnoza rozwojowa, współpraca przy opracowaniu planu rozwoju placówki
- Udział w zespołach wychowawczych na terenie szkół- konsultacje indywidualne i grupowe, wsparcie przy opracowaniu IPET