1. „Szkoła dla rodziców i wychowawców’’
Rekomendowany program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami.
Adresat programu: rodzice, wychowawcy, nauczyciele.
Cele:
• Wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą.
• Nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
• Refleksja nad własną postawą wychowawczą.
Tematyka:
• Trening w stawianiu i egzekwowaniu granic.
• Uczucia. Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z trudnymi uczuciami.
• Zachęcanie do współpracy.
• Stosowanie konsekwencji w sytuacji przekraczania lub łamania norm.
• Rozwiązywanie problemów i konfliktów.
• Zachęcanie do samodzielności.
• Pochwała i zachęta.
2. Program autorski „W dżungli uczuć i uważności, czyli super moce lwa Maksa”.
Adresat programu: dzieci w wieku 5-7 oraz ich rodzice (praca w parach rodzic-dziecko).
Cele:
• Wzmocnienie dobrego samopoczucia dzieci.
• Rozwój umiejętności komunikacyjnych, społecznych, ułatwiających dobre funkcjonowanie w grupie, nawiązywanie przyjaźni, radzenie sobie z trudnościami.
Tematyka:
• Ćwiczenie uważności, ćwiczenia oddechowe.
• Joga dla dzieci.
• Wizualizacje.
• Zabawy realizowane wspólnie z rodzicami
3. Przyjaciele Zippiego”
Rekomendowany program kształtujący i rozwijający kompetencje psychospołeczne i emocjonalne.
Adresat programu: dzieci w wieku 5-9 lat.
Cele:
• Dzieci uczą się jak rozpoznawać uczucia, nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie, rozwiązywać konflikty, radzić sobie w sytuacjach nowych i trudnych.
Tematyka
• Mali uczestnicy zajęć, słuchając opowiadań o grupie przyjaciół
i patyczaku Zippim, uczestniczą w zabawach, wykonują zadania wzmacniające umiejętności interpersonalne.
4. „Program Wzmacniania Rodziny”
Rekomendowany program wspierający rodziny w dobrej komunikacji, wzmacniający więzi rodzinne.
Adresat programu: dzieci w wieku 10-14 lat oraz ich rodzice / opiekunowie.
Cele:
• Dla rodziców: rozwijanie umiejętności wychowawczych, wzmacnianie pozytywnych uczuć wobec dziecka, kształtowanie umiejętności ustalania zasad domowych i stawiania granic.
• Dla dzieci: pogłębianie umiejętności radzenia sobie z emocjami; rozwijanie umiejętności interpersonalnych i prospołecznych.
Tematyka:
• Metody i formy rozwiązywania problemów na przykładach typowych sytuacji rodzinnych, towarzyskich, które mają miejsce w codziennym życiu zarówno na poziomie rodziny, szkoły, jak i środowiska rówieśniczego.
• Nieoceniony i najważniejszy element programu to wspólna praca rodziców i dzieci w formie gier i zabaw oraz kierowanej dyskusji.
5. Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
„Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej jest potrzebna, by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale by również odzyskać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną.”
Adresaci: dzieci w wieku 8-12 lat
Cel programu: rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, by wzmocnić ich odporność na stres, kształtować optymistyczne, pozytywne nastawienie do życia.
Czas trwania: Program składa się z 10 części tematycznych. Każda z nich obejmuje 3 spotkania po 45 minut, prowadzone zazwyczaj raz w tygodniu. Zakłada się, że optymalne rezultaty przyniesie zrealizowanie wszystkich spotkań w trakcie jednego roku szkolnego.
Część 1. APTECZKA SKARBÓW – jak leczyć rany duszy?
Część 2. OPTYMIZM - myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
Część 3. PRZYJAŹŃ – okazuj miłość i przyjaźń!
Część 4. KREATYWNOŚĆ - ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
Część 5. WYTRWAŁOŚĆ - nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
Część 6. ZDROWIE FIZYCZNE - dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
Część 7. SZCZEROŚĆ - nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
Część 8. ŻYCZLIWOŚĆ - próbuj zrozumieć i wspierać innych!
Część 9. WDZIĘCZNOŚĆ - okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
Część 10. MARZENIA - ustanawiaj cele dla siebie i podążaj za marzeniami!
6. Trening Umiejętności Społecznych TUS
Adresaci programu: dzieci w wieku 7-10 lat
Cele:
• rozpoznawanie i wyrażanie emocji
• zwiększenie kompetencji komunikacyjnych
Tematyka:
• świadomość granic w relacjach z innymi
• ćwiczenie zachowań asertywnych
• przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej
• współpraca w grupie
Zgłoszenia na powyższe formy zajęć przyjmowane są:
• tel. 42 719 07 67
• e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• w sekretariacie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Głownie,
ul. Kościuszki 10
Udział w zajęciach jest bezpłatny.
DLA UCZNIÓW
- Czuję się dobrze ze sobą –warsztaty wzmacniające poczucie własnej wartości (klasa IV-VIII).
- Trening antystresowy (klasa VIII i klasa maturalna).
- Stres - jak sobie z nim radzić?
- Dobre relacje w klasie (klasa I –IV szkoły podstawowej).
- Bezpieczne dziecko. Jak bronić się przed przemocą (klasa I – III szkoły podstawowej).
- Warsztaty integracyjne dla zespołów klasowych.
- Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.
- Elementy treningu umiejętności społecznej TUS (normy społeczne, asertywność, komunikacja interpersonalna).
- Nie hejtuję – reaguję klasa I – VI szkoły podstawowej).
- BHP użytkowania mediów elektronicznych.
- Podejmowanie świadomych decyzji dotyczących wyboru szkoły i zawodu.
- Jesteś wzrokowcem, słuchowcem czy kinestetykiem? Poznaj swój styl uczenia się w zależności od predyspozycji (klasa VI – VIII).
- Osoba z niepełnosprawnością w zespole klasowym.
DLA NAUCZYCIELI
- Dziecko z ADHD – współpraca z rodzicami i wsparcie ucznia w szkole.
- Uczeń z dysleksją – praca na lekcji i trening ortograficzny w oparciu o mnemotechniki.
- Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole.
- Interpretacja opinii i orzeczeń wydawanych przezporadnię psychologiczno-pedagogiczną.
- Strategie korygujące trudne zachowania ucznia w szkole.
- Uczeń z trudnościami emocjonalnymi w szkole.
- Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu trudnych sytuacji.
- Praca z zespołem klasowym – metody wspierające proces grupowy.
- Stres i wypalenie w zawodzie nauczyciela – jak zadbać o swój dobrostan.
DLA RODZICÓW
- Domowe zasady ekranowe - higiena korzystania z urządzeń elektronicznych.
- Dziecko. Internet. I co dalej?
- Mały człowiek - wielkie emocje (rodzice dzieci w wieku przedszkolnym).
- Przedszkolak na progu szkoły.
- Wspieranie adaptacji dziecka w nowej szkole.
- Zaburzenia depresyjne dzieci i młodzieży.
- Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży.
- Rodzic – nastolatek: wzmacnianie wzajemnych relacji, stawianie granic, rozwiązywanie sytuacji trudnych.
- Wspieranie dziecka w wyborze szkoły i zawodu.
- Kiedy należy udać się z dzieckiem do logopedy?
- Jak wspierać dziecko z opóźnionym rozwojem mowy?
- Rozwój mowy dzieci 3,4 letnich.
- Funkcje motoryczne narządów mowy w profilaktyce i terapii logopedycznej.
PONADTO OFERUJEMY ZAJĘCIA GRUPOWE NA TERENIE PORADNI
- Szkoładla rodziców i wychowawców.
- W dżungli uczuć i uważności, czyli super moce lwa Maksa.
- Przyjaciele Zippiego.
- Program Wzmacniania Rodziny.
- Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej.
- Trening Umiejętności Społecznych(TUS).